czwartek, 19 lutego 2015

Doktor od serca

Zapewne z tytułu dzisiejszego posta domyśliliście się o jaki film mi chodzi. Wczorajszego wieczoru oglądnęłam w końcu świetną ekranizacje biografii Zbigniewa Religi pt. "Bogowie". Powiem wam szczerze, że jestem nią zachwycona.


Opowieść o lekarzu, który rzucił wyzwanie naturze, władzy i własnym ograniczeniom. To film o pierwszym udanym polskim przeszczepie serca dokonanym przez prof. Religę w Zabrzu. Mężczyzna przeszedł długą drogę pełną porażek takich jak: nieudane operacje, samotność. Stanął przeciwko wszystkiemu, ale nie poddał się i za czwartym podejściem, mężczyna, któremu profesor przeszczepił serce żył 7 lat. 


Według mnie film zdobył taki sukces ponieważ reżyser doskonale dobrał aktorów. Tomasz Kot swoim zachowaniem zbliżył się do głównego bohatera. Oddał to lekko przygarbioną figurą, charakterystycznym chodem, grymasem oraz nieodłącznym papierosem. Porażająca jest także dwójka drugoplanowych lekarzy, któży idealnie pasują do Religi ze swoimi charakterami. Cichutko z boku pokazuje się Anna Religa, która nie miała zamiaru opuścić Warszawy. Poświęcenie Zbigniewa klinice odbija się na jego małżeństwie. 


Łukasz Palkowski wiedział gdzie może wprowadzić troche swobody, a gdzie zachować powagę. Dobrze osadził wszystko w latach 80, zadbał o każdy szczegół scenografii (fiat 125p czy wygląd kliniki). 

"
Bogowie" wzbudza we mnie emocje i choć nie interesują mnie filmy oparte na faktach to ten mile mnie zaskoczył. Jestem co do niego jak najbardziej na TAK. 

Pozdrawiam :)
 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz